Sudjelovanje EKO-SUSTAVA d.o.o. u  drugom Forumu o provedbi EU Strategije za Dunavsku regiju i sastanku radne grupe za inovacije i transfer tehnologija u Bukureštu

U Bukureštu (Rumunjska) se održao 2. godišnji Forum o provedbi EU Strategije za dunavsku regiju, pod motom: “Jači zajedno, jači u svijetu“. Ovogodišnji Forum koji se održava u Palači parlamenta u rumunjskom glavnom gradu okupio je više od 800 sudionika kojima se uvodno obratio premijer Rumunjske, g. Victor Ponta, povjerenik EK za regionalnu i urbanu politiku, g. Johannes Hahn te ministri vanjskih poslova Rumunjske, Austrije, Bugarske, Mađarske te njemačke pokrajine Baden-Württemberg. Povjerenik Hahn naglasio je u svom uvodnom izlaganju kako se nakon dvije godine od pokretanja EU Dunavske strategije pokazalo da se zajedničkim djelovanjem i zajedničkim strateškim planiranjem može postići daleko više nego izolirano. Pozvao je sve aktere da se u narednoj godini koncentriraju na postizanje rezultata koji će biti vidljivi svakom stanovniku dunavske regije, a za to je potrebno da svi dionici igraju svoju aktivnu ulogu. Najavio je kako će se Forum u 2014. godini održati u Beču.

Forumu je prethodio i sastanak ministara vanjskih poslova dunavske regije prilikom kojeg je potpisana zajednička izjava koja definira smjer u kojem će se  razvijati Dunavska strategija. Sastanku je ispred RH sudjelovao pomoćnik ministrice vanjskih i europskih poslova Hrvoje Marušić, Nacionalni koordinator za EU Dunavsku strategiju. Ovom prilikom usvojena je zajednička izjava u kojoj ministri naglašavaju da su politička podrška i koordinirani napori, osobito vezani uz proces programiranja za korištenje EU fondova i dalje potrebni kako bi EUSDR nastavila pokazivati dodanu vrijednost.  Pomoćnik Marušić je posebno istaknuo dimenziju EUSDR kao katalizatora proširenja te potrebu da se u većoj mjeri provedba Strategije usmjeri na projekte sa strateškim učinkom za dunavsku makroregiju, kao što su projekti koji omogućuju cjelovitost europskih prometnih i energetskih mreža, osiguranje energetske sigurnosti, upravljanja vodnim potencijalom i jačanja konkurentnosti posebno u području malog i srednjeg poduzetništva.

Na Forumu su održane dvije plenarne sesije na temu Dunavske strategije kao pokretača za rast, radna mjesta i globalni utjecaj te kao ravnoteže između gospodarstva i ekologije, a o čemu su svoje viđenje iznijeli donositelji političkih odluka podunavskih zemalja i regija.

Drugi dan Foruma organizirane su paralelne radionice o povezanoj, zelenoj, pametnoj i uključivoj te učinkovitoj, atraktivnoj i sigurnoj dunavskoj regiji. Na radionicama se raspravljalo o utjecaju Dunavske strategije na pojedino područje, projektima i inicijativama koje su u okviru istih pokrenute u protekle dvije godine te mogućnostima financiranja u sljedećoj financijskoj perspektivi 2014.-2020. Na Forumu su sudjelovali direktor tvrtke EKO-SUSTAV d.o.o., Vladimir Smolčić i Mihajlo Nagy, savjetnik direktora a ispred Vukovarsko-srijemske županije Marina Sekulić, pomoćnica pročelnice Upravnog odjela za međunarodnu suradnju i regionalni razvoj, Zvonimir Čordašić, zamjenik direktora AR Hrast, Melita Meštrović, voditeljica Odjela u AR Hrast

Tvrtka EKO-SUSTAV d.o.o. je partner u projektu Danube-INCO Net, projektu osnivanja centara za prijenos tehnologija u Dunavskoj regiji (DTC – Danube transfer centres projekt), čiji je nositelj Centar za socijalne inovacije iz Beča (https://www.zsi.at/), a financira se iz programa FP 7. U okviru popratnih događanja samog Foruma održava se i sastanak radne skupine „Inovacije i transfer tehnologija“ prioritetnog područja 8 „Poticanje konkurentnosti poduzeća“ Dunavske strategije, koje su-koordinira Republika Hrvatska zajedno s njemačkom pokrajinom Baden-Württemberg. Danube-INCO Net je projekt identificiran u okviru predmetnog prioritetnog područja, odnosno Radne skupine „Inovacije i transfer tehnologa“, tako da je tijekom sastanka Radne skupine tvrtka EKO-SUSTAV d.o.o. potpisala Pismo namjere o osnivanju Danube Transfer Center (DTC) – centra za transfer tehnologija, kao jedne od aktivnosti predmetnog projekta.